הסודות מאחורי המדפים – סוף סוף קצת תחרות בקפה
מי אמר שתחרות זה לא דבר טוב, (למעט קבוצות האחזקה הגדולות/טייקונים) ?
גברותי, קוראי ורבותי – תחרות זה לא רק דבר טוב, זה אפילו מצוין!
לאחרונה יצאה עלית בסדרת קפה מגורען תחת הסדרה האתנית, קפה אפריקאי/ברזילאי אשר החל לתפוס נתחי שוק לא מבוטלים והחל לדחוק את המלך הבלתי מעורער, עד לאחרונה של הקפה המגורען על מדפי הסופר בישראל – הוא הטסטר צ'ויס.
נראה שהושקעו שעות רבות ומחשבה לא מועטה על כל פרט ובדגש הטעם המועדף על הישראלי, דבר המוכיח שמי שעמל ומתייחס ברצינות לעבודתו, רבים הסיכויים שיצליח, בצירוף כמובן התבלין ששמו מזל.
אפילו אצלי בבית, התחלנו לשתות את הקפה האפריקאי ולפתע, כאילו משמיים החלו לרדת מחירי הטסטר צ'ויס, כמו פטריות לאחר הגשם בכול מקום ובכל מבצע שיווקי בארץ.
החלה עם זה סופרפארם עם קופונים ב- 19.99 שקל דרך חנויות פרטיות כמו יינות ביתן ב-23 שקלים ואחרים ונשארו רק חלק מחנויות של הרשתות העירוניות, אשר עדיין מצליחות למכור גם ב- 35 שקל, אבל גם לא לאורך זמן.
אכן זמן רב שלטה אוסם בקטגוריה ועדיין שולטת, אם כי כעת היא מוכנה גם להפשיל שרוולים ולהוריד מחיר, דבר שלא עשתה בעבר, גם לנוכח יבוא כזה או אחר של מותגים בעיקר מגרמניה ומפולין, שלא באמת היוו תחרות רצינית למותג המוביל.
יש לזכור שכל זה נעשה, כאשר מחירי הקפה עולים בעולם הרחב במגמה רב שנתית, אולם מחירי הקנייה עדיין זולים יחסית וכנראה עולים ליבואן משהוא כמו 2 יורו לצנצנת ואולי אף למטה מכך, דבר המשאיר לו עדיין מרווח פעולה לא קטן ואם בדרך הוא יכול גם להאט את קצב הכניסה של המתחרה, אז כמו שכולם יודעים בשיווק קרי במלחמה ישנם גם נפגעים.
סיפור הקפה הוא רק סיפור אחד, אשר בא להראות מה יכולה תחרות אמיתית לעשות למחירי המוצרים בישראל והדבר נכון בכל תחום מתחום דגני הבוקר דרך הגבינה הקשות, מחירי הבשר והדגים, אשר עדיין מצליחים לשרוד ולקצור את הקופה הגדולה והשמנת בעיקר עקב הגנת ומגבלות הכשרות, אשר פועלת כאן כמחסום וכגורם בולם ומעכב, אשר לצערנו פוגע בעיקר בקהל אשר נוטה לה את החסד הרב ביותר.
יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר